V posledních několika letech se se středně velkými pick-upy roztrhl pytel. Do kategorie, která zatím v Evropě neměla příliš velký věhlas, se pouští i značky, které o ní předtím ani neuvažovaly. Jednou z nich je i Renault se svým novým modelem Alaskan. Postavit povedené auto na práci, reprezentaci i do terénu není nic lehkého, a tak na pomoc přivolal koncernového sourozence Nissan Navara. Ten je mezi pick-upy už dvacet let, a tak mohl předal dobře propracovanou techniku.

Z boku i pohledu na zadní partie znalci příbuznost s Navarou poznají. Jedinou zásadnější změnou je totiž příď vozu. Ta je nápaditá, výrazná a se vší parádou připomíná velká SUV. Alaskan naznačuje, že nebude jen čistě pracovním nástrojem, jako je například konkurenční Mitsubishi L200, ale poslouží i pro reprezentaci těm, kteří rádi velká auta.

Auto má ale velký potenciál k praktickému využití, zejména díky svým rozměrům. Na délku měří bez jednoho milimetru 5,4 metru. Korba má pak 1578 mm na délku a na šířku 1560 mm. Vedle toho je vybavena třemi praktickými kolejnicemi s pěti posuvnými uchy, díky kterým budete dobře fixovat náklad. Dá se dokoupit i celá řada doplňků od boxu na nářadí přes úložný systém, kryty korby nebo kompletní hard-top vhodný pro rodinné využití. Příjemným detailem je také tlumič otevírání zadních sklopných dveří, takže se není potřeba bát neustálého bouchání. Na vyklopenou příčku si lze stoupnout, unese dva metráky.