Podobně jako Brouk nebo Fiat 500 se stala i Vespa uctívanou ikonou motorismu. Těsně po druhé světové válce se jí podařilo rozpohybovat zdecimovanou Itálii. A když ji pak celému světu ukázal film Prázdniny v Římě s Audrey Hepburnovou a Gregorym Peckem, stala se legendou. Dnes podobně jako další retromodely těží ze své slávy a koncern Piaggio, pod který patří, na tom dobře vydělává. Jednou z posledních novinek je model Primavera, který jsme testovali v "cestovním" provedení Touring se základním motorem. Ten sice nemá tolik síly a přichází s jednou zásadní výhodou − lze ho řídit i s oprávněním na běžné auto.

Asi nepřekvapí, že Vespu pozná na první pohled takřka každý. Splést by si ji mohl snad jen s čínskými napodobeninami, které se na její slávě přiživují. Ikonický design s plochou podlahou a pohonným ústrojím ukrytým pod zadním sedlem doplňují výrazné barvy. Vespa už dávno není kovová jako ta první, ale plasty osvěžují lesklé dekory nebo pohodlné sedlo vystlané alcantarou.