Mladí kluci někde z farmy na americkém Středozápadě najdou v kůlně starou motorku po tátovi. Odstrojí ji, nastříkají a nasadí jí nové pneumatiky, aby s ní mohli divočit na prašných cestách v okolí. Tak nějak si lze představit příběh vzniku dnes testovaného stroje. Jen s tím rozdílem, že tohle je úplně nová motorka a Yamaha s ní láká všechny, kdo mají duši floutka. Anebo jen chtějí zavzpomínat na šedesátá léta.

Yamaha SCR 950 se prodává ve dvou barvách, nutno podotknout, že v testované černé jí to sluší nejvíc a bílým rámečkem na nádrži ještě podtrhuje retrodojem. Pohledný stroj má být městský scrambler, ale zkoušený kus navíc dostal "špalkové" pneu­matiky, které by měly dovolit občas vyjet i do terénu. Jenže rozvod síly je řešen řemenem a ten se na terénní hrátky moc nehodí. Stačí menší letící kamínek a může být zaděláno na problémy. Občasné projížďce po polních cestách ale majitel zřejmě neodolá.

Bude si přitom určitě muset stoupnout, protože poměrně tvrdý podvozek je zase jako dělaný na kvalitní silnici. Slovo kvalitní je dobré brát vážně, některé rozbité české silnice nebudou žádný med pro pozadí řidiče, a už vůbec ne spolujezdce. Během testu jsme vyjeli i ve dvou, přičemž cestující se už po několika málo kilometrech začal ošívat. Sedlo je tvrdé jako pryčna a ani jízda v jednom není ideální už po nějakých 150 kilometrech.