Semestr už před pár týdny skončil, ale Thu Ha Nguyen má pořád napilno. Dvacetiletá studentka marketingu na Univerzitě Karlově navrhuje schůzku na večerní hodinu, přes den totiž s dalšími studenty z Česka a USA vytváří v rámci školního workshopu kampaň na propagaci piva.

Thu Ha Nguyen má ale se světem marketingu mnohem bohatší zkušenost než většina jejích spolužáků. Mladá žena, která se představuje často i pod českým jménem Míša, je jednou z předních českých youtuberek se zaměřením na módu. Na svém kanálu Stylewithme na videoportálu YouTube publikuje zhruba dvakrát do měsíce videa, v nichž se věnuje módě, kosmetice, ale také třeba ukazuje rozvržení svého pokoje nebo popisuje zážitky z cest. "Odmala mě zajímala móda, říkala jsem si, že o ní něco vím, a chtěla jsem to předávat dál," vysvětluje Thu Ha svůj původní záměr.

Její videa odebírá zhruba 230 tisíc fanoušků převážně z České republiky. Většinu odběratelů tvoří ženy, nejčastěji ve věku 18 až 25 let. Thu Ha je pro ně to, čemu marketéři říkají influencer, tedy vlivná osobnost. A spoluprací s ní se snaží propagovat svou značku.

I když Thu Ha nepatří mezi ty úplně nejznámější české a slovenské youtubery (Čech Jirka Král a Slovák Gogoman se na YouTube mohou pochlubit čtyřikrát až sedmkrát větším počtem fanoušků), svými videi se dobře uživí. "Nejvíc peněz mi generuje product placement (umístění výrobků do videa, pozn. red.), důležité je ale také chození na různá setkání s fanoušky," vysvětluje. Mezi značky, se kterými dlouhodobě spolupracuje, patří e-shop s módou Zoot či výrobci kosmetiky Dermacol a Nyx. Zájemců je však mnohem více. "Chodí mi v průměru deset nabídek denně," popisuje Thu Ha realitu na trhu, kterou potvrzují i další přední youtubeři.