Retro je in, ukazují aktuální trendy. Třeba pro letošní rok přijelo BMW s motocyklem R nineT Racer s kapotáží odkazující na klasické stroje šedesátých let. Testovali jsme ho v jednom z předešlých čísel. Honda se ale k ničemu vracet nemusí, vedle moderních strojů vyrábí i klasické motorky bez větší změny designu už padesát let. Model CB1100 je přesně takovým, na první pohled jasně rozpoznatelným strojem. Samozřejmě se i přes svůj retro vzhled neustále vylepšuje a platí to i pro ročník 2017.

Klasický naháč Hondy se líbí snad každému, kdo má rád jednostopé stroje. Jeho tvar je něčím jako třeba Brouk od Volkswagenu − okamžitě identifikovatelný. Honda tedy jen vylepšuje a do celkového stylu nezasahuje. Pro letošek je tak verze EX určena hlavně pro pohodové letní projížďky (ještě existuje sportovněji střižené RS, vybavené větším množstvím chromu nebo kratšími výfuky). Lehce jiný tvar dostala i parádní nádrž, která sice vzhledem ke konzumaci CBčka nenabízí dostatečný objem (má jen 16,8 litru), ale v kombinaci se žlutým lakem dá motocyklu opravdu vyniknout.

Protože je verze EX určena ke "kochání se" letními vyjížďkami, odpovídá tomu i posaz za řídítky, který je vyvážený, a tudíž pohodlný. Tedy není ani příliš předkloněný, ani vzpřímený. Sedlo má ideální tuhost a lze na něm bez problémů vydržet i delší projížďky.