Nafta a benzin. To jsou nadále hlavní paliva, která řidiči využívají. Těm alternativním moc nepřišli na chuť. Loni se na českém trhu zaregistrovalo jen 2843 aut na stlačený zemní plyn, tedy CNG. Čím dál menší zájem je i o propan-butan (LPG). A podle toho vypadá i oficiální nabídka automobilek na českém trhu. Modelů na CNG se prodává jen 16, stejný počet také na LPG. Ekonom nabídku zmapoval.

Stlačený zemní plyn si oblíbili hlavně fleetoví zákazníci. Poptávce firem je proto přizpůsobena i nabídka vozů, které CNG konzumují. Relativně širokou paletu modelů, které by mohly zapadnout právě mezi firemní automobily, má Volkswagen. Z celkem 16 aut na CNG patří do koncernu polovina. Tankovat plyn mohou už ty nejmenší vozy, tedy Škoda Citigo, Volkswagen up! a Seat Mii. Právě Citigo je také nejlevnějším autem na CNG na českém trhu. Vyjde v základu na 274 900 korun. K dispozici je tří- i pětidveřová verze.

Toto alternativní palivo ale najdeme také ve vyšších třídách. Jezdí na něj i vozy stojící na jednotné podvozkové platformě MQB, tedy Škoda Octavia, Volkswagen Golf a Seat Leon.