Stroje z kategorie hyper-naked, tedy velmi silné nahaté motorky, patří bezesporu do rukou těch, kteří se nebojí a dokážou z nich vytěžit maximum. Nemusí jezdit jen na silnici, ale klidně na okruhu nebo na ploše, kde se budou bavit bláznivými kousky. Přesně pro ně je Yamaha MT-09, která se i poté, co splňuje novou emisní normu, snaží dokázat, že o zábavu kvůli Evropské unii není potřeba přijít.

Do letošní sezony přichází MT-09 s několika novinkami, nápadné jsou už i laky. Testovaná modrá poutá pozornost, davy pak obdivují výstřední žlutou. Za oko chytí i speciální držák na registrační značku, který se jakoby volně vznáší nad zadní pneumatikou. Ostatně i takovýto prvek podtrhuje celkovou kompaktnost malé, ale ostré motorky. Přidá-li se k tomu uhlíkovým vláknem dotvořený výfuk prestižní značky Akrapovič, je výsledný vzhled podmanivý. Za pozornost ale stojí ještě příď. Nahaté motocykly mají obvykle jen omezené možnosti designu této části, osobnost stroje musí vystihnout světlomety. Ty jsou u MT-09 diodové a v noci udělají z vozovky dobře nasvícené pódium. Kromě toho ale na ně stačí jediný pohled a člověk ví, že Yamaha na agresivní jízdu přímo čeká.

Už po nastartování je jasné, že to nebude žádný problém. Tříválcový kapalinou chlazený motor má specifický silný, ale přitom nikoliv ukřičený zvuk, který ještě podtrhuje právě krátký výfuk slovinské firmy. Jezdec neodolá a naprázdno párkrát protočí plyn. Otáčky motoru stejně bleskově vyběhnou, jako posléze spadnou. Plyn je elektronický, což znamená, že není nutné po prvním záběru hned skončit s předním kolem ve vzduchu, i když hledačů této kratochvíle bude za řídítky MT-09 víc než dost.