Sociální demokraté na přání nového volebního lídra strany Lubomíra Zaorálka začínají měnit už téměř hotové a přichystané podstatné části kampaně. Jiná má být jak vizuální podoba, tak i tým lidí, kteří kampaň připravují. A budou mít co dělat, protože ke konci června, což je příští týden, by chtěli prezentaci ČSSD spustit. 

Původní kampaň pro premiéra Bohuslava Sobotku přichystal tým volebního manažera poslance Jana Birkeho. Jenže oba ve funkcích minulý týden skončili. Sobotka předal post lídra pro podzimní parlamentní volby ministrovi zahraničí Zaorálkovi a Birkeho nahradil v roli volebního manažera ministr vnitra Milan Chovanec. "Na přípravě voleb pracujeme intenzivně a určitě budeme veřejnost včas informovat," odvětil v pondělí Chovanec. Celkové náklady na kampaň se mají pohybovat kolem 82 milionů korun. 

Volby by po vládní krizi vyhrálo ANO. ČSSD je až za KSČM

Vše jinak

Podle informací redakce má Zaorálek jinou představu, jak má předvolební prezentace ČSSD vypadat, a uvažuje nad tím, že důležité části již přichystané kampaně změní. Například Zaorálkem prosazovaná grafická podoba se má od té současné lišit.

Z týmu expertů, kteří propagační podklady připravují, pravděpodobně odejde Jiří Chvojka a ohrožen i Jan Vávra, starající se straně o PR. Oba mají v politickém marketingu letitou praxi. Chvojka v minulosti pracoval pro ODS a Vávra se podílel na několika kampaních ČSSD, kupříkladu chystal prezentace pro volby v roce 2008, pro které se po úspěchu vžila přezdívka "oranžová tsunami". Ani jeden z nich možnou výměnu ve volebním štábu nechtěl nijak komentovat. 

Zaorálek zatím jen naznačil, co by rád změnil. V sobotu upozornil, že v kampani viděl chyby, a kritizoval její nízkou dynamiku. Podle něj mají být materiály pro voliče srozumitelnější. "Styl kampaně a možná i její estetiku bych se pokusil změnit," dodal Zaorálek v sobotu.