Akcie společnosti Snap se ve čtvrtek propadly o pět procent na cenu 17 dolarů. Zastavily se tak na částce, za kterou firma své podíly na burzu v březnu uvedla. Investoři dál ztrácí důvěru v sociální síť, která čelí tvrdé konkurenci hlavně od Facebooku. 

Sociální síť Snapchat, která umožňuje pořizovat fotky a videa, jež se za pár sekund smažou, je populární především u skupiny uživatelů pod 30 let. Investoři z Wall Street však kritizují přehnanou hodnotu společnosti a zpomalující růst počtu uživatelů.

Jejich obavy ještě zvýšily finanční výsledky společnosti za první čtvrtletí, které ukázaly zpomalující navyšování příjmů společnosti. Snap navíc už dříve varoval, že se nikdy nemusí přehoupnout do zisku.

Snap se nyní podle dat Thomson Reuters obchoduje za zhruba 21násobek očekávaných příjmů. Například u mnohem úspěšnějšího Facebooku je to přitom "jen" 11,6násobek.

"Poměr ceny a příjmů je bláznivě vysoký," prohlásil Brad Lamensdorf, portfolio manažer AdvisorShares Ranger Equity Bear ETF, který již dříve vydělal na propadu akcií sociální sítě. Naznačil také, že by zvážil další spekulace na pokles akcií v momentě, kdy se na trh dostane více cenných papírů. To by se mohlo stát už na konci července, kdy budou moci prodat své akcie někteří z těch, kteří se účastnili vstupu na burzu.

Pád hodnoty akcií pod upisovací hodnotu je něco, čemu se management i banky, které za vstupem na burzu stojí, snaží zabránit. U firem ze Silicon Valley to ale není nic nezvyklého. Facebook se pod upisovací hodnotu propadl druhý den na burze. Dnes je přitom hodnota jeho cenných papírů trojnásobná. Pod upisovací hodnotou se dlouhodobě obchoduje sociální síť Twitter a po 233 dnech na burze se pod úvodní hodnotu propadl i internetový prodejce Alibaba.

Akcie Snapu se po svém dlouho očekávaném uvedení na burzu vyšplhaly až na cenu 29,44 dolaru za kus. Postupně ale začaly klesat a nyní jsou na svém minimu.