Mercedes-Benz třídy G je nejdéle vyráběným a stále prodávaným vozem na českém trhu. Jeho kořeny sahají dokonce až do roku 1979, i když samozřejmě za tak dlouhou dobu prošel řadou změn. Původní koncepce ale zůstává zachována − pravověrný off-road s výbavou do nejdrsnějšího terénu je jedním z posledních zástupců vymírajícího druhu aut. Zejména po odchodu fenomenálního Land Roveru Defender.

Jenže zatímco Britové výrobu off-roadu zrušili a pořád se marně čeká na nástupce, Mercedes prožívá s třídou G jakési znovuzrození. Loni, kdy se už šířily fámy, že automobilka G také zatrhne, se prodalo vůbec nejvíc kusů tohoto modelu za celou historii. Bylo jich přes 20 tisíc. Možná za to vděčí i chytrému rozdělení na pracovní verzi Professional, určenou třeba telekomunikačním firmám, a pak luxusní variantu pro movitou klientelu pocházející nejen ze zemí, kde je kalašnikov součástí domácí výbavy.

Až dosud šlo o dva modely, hlavně na verzi Proffesional bylo poznat použití chudších materiálů, u nichž nebyl prioritou vzhled, ale dobrá omyvatelnost. Odteď mají ale obě varianty stejný základ, což přináší hlavně výhody pro pracovní model. Vypadá totiž mnohem reprezentativněji než dřív. Dělník se prostě oblékl do smokingu.