Dnes již nikdo nepochybuje o tom, že firmy se bez zviditelnění na sociálních sítích neobejdou. Plzeňský rodák Jan Řežáb si to však uvědomil mnohem dřív: přinejmenším před devíti lety, kdy spoluzakládal společnost Socialbakers, jeden z nej­úspěšnějších tuzemských start-upů. Firmám analyzuje data právě ze sociálních sítí.

Řežába v galerii mladých českých podnikatelů, kteří ještě před třicítkou vybudovali významné společnosti, nelze opominout. Hodnota Socialbakers se odhaduje na čtyři miliardy korun a jako jediný Čech se v roce 2015 umístil v globálním seznamu magazínu Forbes "30 pod 30" v kategorii Marketing a reklama. Přesto z vedení firmy v témže roce odešel. Ponechal si "pouze" post předsedy dozorčí rady. V současnosti pracuje jako ředitel pro digitální technologie ve společnosti Goodbaby International, která se zaměřuje na výrobky pro děti. Nemá přitom ani maturitu, zato má na kontě jeden pořádný krach.