Minulostí jsou časy, kdy se obchod řídil intuicí a prognózy jeho budoucího vývoje se utvářely na základě zpráv z denního tisku. Moderní byznys staví na analýze firemních dat a jejich reportingu. Pocitové řízení a tiskoviny vyměnili současní byznysmeni za graficky propracované manažerské dashboardy, které jedním kliknutím přináší na displej chytrého telefonu přehled všech nejdůležitějších firemních výstupů. Agregovaná data v podobě aktivních tabulek a grafů využívají ke strategickému řízení obchodu i v mladé české společnosti Delmart, která se zabývá prodejem potravin nejvyšší kvality. 

Reportovat jde i bez historie

Společnost Delmart vznikla na zelené louce. V roce 2014 ji založil Dušan Mrozek, někdejší předseda představenstva české pobočky Marks & Spencer. Místo předčasného důchodu se Mrozek s chutí vrhl do budování start-upu. Měl vizi vytvořit v České republice důvěryhodný koncept zdravých potravin, které by svou kvalitou převyšovaly ty nabízené v obchodních řetězcích. Už po roce bylo jasné, že nešlápl vedle. Koncept se ukázal jako životaschopný a Mrozek rozhodl o další expanzi společnosti. To si ale žádalo nastavení celé řady firemních procesů, mimo jiné i reportingu.