Kategorie touringových motocyklů je v hierarchii klasické americké značky Harley-Davidson vůbec nejtěžší a nejdražší, pokud vynecháme zakázkové stroje. Jsou to mašiny evidentně postavené na překonávání dlouhých tras nejlépe po rovných amerických cestách. Obrovskému stroji Road Glide Special se ale začíná líbit i na zatočenějších silnicích. Může za to nejen nový motor, ale i nastavení podvozku.

Road Glide jezdí po silnicích už několik let, ale svou velikostí a hlavně masivní přídí vyvolává v kolemjdoucích i ostatních motorkářích touhu přijít se podívat blíž. Jeho majitel tak bude středem pozornosti pokaždé, když zastaví na pumpě nebo u restaurace. Mohou za to nejen nezvyklé proporce, ale třeba i nápadné perleťové lakování, které je doplněno o lehké "tetování" plameny. Harley je nepřehlédnutelný.

I proto si jeho majitel musí dát pokaždé pozor, kde a jak zaparkuje. Vzhledem k mamutí hmotnosti blížící se čtyřem stovkám kilogramů je manipulace se strojem opravdu obtížná. Stačí špatně najet do mírného svahu a už bude potřeba volat o pomoc s roztlačením. Chtělo by to zpátečku, ale ta samozřejmě chybí.