Společnost Yoni prodává tisíce přírodních kartáčků na zuby měsíčně. Stačilo jí k tomu využít tradičního prostředku zubní hygieny rozšířeného ve velké části světa, zaregistrovat si značku a vymyslet šikovný marketing.

Na větvičku, kterou se dají čistit zuby, narazil majitel firmy Krištof Kelecsényi se svou přítelkyní při pouti po Evropě. Konkrétně ve Španělsku. Jinak je její použití rozšířeno hlavně v zemích Blízkého východu, severovýchodní Afriky a části Asie. V různých regionech se jí říká různě. Nejčastěji miswak nebo siwak.

Jde o větvičky nebo kořínky keře, resp. menšího stromu, salvadory perské. Silice z něj se hojně používají mimo jiné v kosmetickém průmyslu právě i při výrobě zubní pasty. Samotný stonek se po okousání tenké kůry rozštěpí na štětinky, kterými se pak zuby čistí. Většině lidí chuťově a pocitově připomíná křen.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se