V roce 1971 zaplatila vznikající firma Nike studentce umění Carolyn Davidsonové 35 dolarů za návrh nového loga. Její "fajfka" je dnes jedním z nejznámějších logotypů světa a hodnota značky, kterou logo reprezentuje, se odhaduje na 13 miliard dolarů. Nike je největším výrobcem sportovní obuvi a oblečení na světě.

Jednička trhu se ale musí bránit sílící konkurenci, především německému Adidasu. Na marketing tak v loňském účetním roce vydala 3,3 miliardy dolarů, na sponzoring sportovců nebo celých týmů z toho šla celá miliarda.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se