V posledních letech má kosmická agentura NASA zajímavou strategii, jak na sebe upoutávat pozornost: dlouho dopředu oznámí, že se chystá sdělit přelomový objev, a když se natěšený svět dočká, ukáže se, že objev zase tak přelomový není. Jenže to vědí jen ti, kteří se problematikou zabývají hlouběji, takže o publicitu je postaráno.

Zatím poslední ukázkou byl objev tří "planet podobných Zemi" − které se jí ve skutečnosti skoro jistě podobají ještě méně než Měsíc. Obíhají kolem červeného trpaslíka, což je typ hvězdy, který má do našeho Slunce zatraceně daleko. A podle toho tyto planety nejspíš vypadají. Proč, to by bylo na dlouhé vysvětlování, ale důležité je něco jiného: NASA to neudělala poprvé. Loni dopředu oznámila přelomový objev tekoucí vody na Marsu, který ve skutečnosti žádnou novinkou nebyl. A roku 2010 dokonce stejně bombastickým způsobem ("budou se přepisovat učebnice") prezentovala objev mimozemského života v kalifornském jezeře, z něhož se vyklubal omyl (mnozí mluví spíš o podvodu).