Před 120 lety začala v Kopřivnici výroba automobilu NW Präsident. V rámci českých zemí šlo o první osobní vůz vyrobený továrním způsobem a na základě podnikatelského záměru. Z globálního pohledu měl Präsident primát v tom, že byl jako první vybaven předním nárazníkem.

Byl to rovněž první továrně zhotovený automobil na území celé tehdejší habsburské monarchie. Název Präsident ostatně odkazoval na předsedu rakouského autoklubu, jímž byl hrabě Gustav Pötting. Ten se roku 1898 vydal s trojicí spolujezdců na památnou jízdu kopřivnické chlouby do Vídně, na jubilejní výstavu. Cesta včetně krátkého nočního odpočinku trvala zhruba 24 hodin a automobil při ní dosáhl průměrné rychlosti 22 kilometrů za hodinu. Ve Vídni slavil úspěch. Kopřivnická vozovka (Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesselschaft − NW) díky tomu získala zakázky a mohla se pustit do "sériové" výroby dalších automobilů, byť zpočátku platilo, že co kus, to nějaká zvláštnost i vlastní název, například Meteor, Nesselsdorf či Wien. Rok 1897 je proto považován za začátek průmyslové výroby motorových silničních vozidel v českých zemích. Předchozí "samohyby" (například parní vůz mechanika Josefa Božka z roku 1815 či elektromobil Františka Křižíka z roku 1895) byly unikáty, po nichž nenásledovala žádná hromadná výroba.