Značka Dacia byla na západ od železné opony prakticky neznámá. Její pokus uchytit se na britském trhu skončil v 80. letech neslavně. Po rozpadu východního bloku se stáhla i z Česka a mnohými byla považována coby relikt socialistické éry za odsouzenou k zániku. Dnes ovšem patří k nejrychleji rostoucím automobilkám v celé Evropě. Mnohým zákazníkům nevadí, že v Daciích chybí módní konektivita či elektronická zábava na palubě, ale oceňují, že ta auta jsou prostorná, spolehlivá a levná. Dacia se proto téměř obejde bez marketingu a mohutné podpory finančních institucí, její zákazníci jen zřídka využívají úvěr či leasing. Úspěch firmy je přitom tak velký, že se ji dříve nebo později někdo pokusí napodobit. Do Česka by se tak mohly vrátit například Wartburgy či Lady.

Návrat starého Renaultu

Za posledních deset let Dacia téměř ztrojnásobila počet ročně prodaných vozů. Loni se registrace Dacií v Evropě zvýšily o desetinu a podíl značky na trhu zemí Evropské unie a Evropského společenství volného obchodu dosáhl 2,8 procenta, čímž překonal například Mazdu či Volvo. V Česku loni firma prodala 12 400 aut, meziročně o 18 procent více.