Vozy britské automobilky Jaguar byly až dosud známé hlavně jako luxusní sedany, zajímavé sporťáky a občas nějaký ten kombík. Kategorie SUV ale dlouhodobě táhne, a tak se Britové rozhodli přidat k mnoha značkám, které v ní úspěšně působí. Vůbec poprvé tak na silnice vyjíždí SUV s divokou kočkou na přídi. A ačkoliv jde o debut, lze hned na začátku konstatovat, že má velkou šanci na úspěch. Vzhledem ke složení aktuální nabídky značky se zřejmě stane nejprodávanějším modelem.

Designérům se podařilo přenést oblíbený design sedanů a sportovních modelů na vůz SUV poměrně dobře. F-Pace tak nese řadu prvků z modelů XF nebo F-Type, což z něj dělá atraktivní stroj. Zároveň ale působí robustně a dominantně.

Stejně jako poznáme ostatní Jaguary ve tvarech karoserie, najdeme totéž i uvnitř. Sedadla, oblou linku palubní desky a většinu tlačítek či dalších ovladačů dobře známe z jiných modelů. To ale není rozhodně špatně, protože kvalita zpracování tradiční britské automobilky si už dnes v ničem nezadá s luxusními německými značkami, jako jsou Mercedes, Audi nebo BMW.

Tabulka technických parametrů

Jaguar F-Pace S

Motor: benzinový šestiválec
Výkon: 280 kW (380 k)
Toč. moment: 450 Nm
Zrychlení 0–100 km/h: 5,8 s
Max. rychlost: 250 km/h
Komb. spotřeba: 8,9 l / 100 km
Cena: 1 982 101 Kč

Vzhledem ke třídě SUV se sedí výš, ale výhled z vozu je horší. Brání mu trochu tlustší sloupky, které jsou daní za šasi tvořené z 80 procent z hliníku. Mnohem více je z něj ovšem užitku. Díky stavbě z tohoto lehkého kovu je F-Pace lehčí, než by byl z oceli, a tak může nabídnout i zajímavější svezení a nižší spotřebu.

S tou spotřebou to ale není úplně přesné, pokud hovoříme o testovaném provedení označeném písmenem S. To totiž kupředu žene prozatím nejsilnější motor, který můžete pod kapotu kočky z Albionu dostat. Kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec produkuje vysokých 380 koní, což tomuto SUV zaručí akceleraci z nuly na 100 km/h za 5,8 sekundy. Nejde ještě o parametry opravdových sportovních aut, ale F-Pace se k nim alespoň částečně přibližuje. K prudkému zátahu ještě přidává charakterní zvuk. Ten je dobře patrný do širokého okolí, ale nikoliv tak ukřičený jako v případě sportovního modelu F-Type.