Když loni 11. listopadu probíhalo měření provozu v pražském metru, použil dopravní podnik metodu, která se příliš nezměnila od sedmdesátých let, kdy se s podzemní dopravou v hlavním městě začínalo. Na dva tisíce lidí − pracovníků dopravního podniku i studentů středních dopravních škol − stálo u vstupu do metra a rozdávalo cestujícím 1,5 milionu papírových lístků s kódy. U výstupů se lístky zase sbíraly. Přepravní průzkum za dva miliony korun tehdy dopravní podnik označil za "organizačně náročný". Navíc trvalo celý měsíc, než byly závěry z průzkumu zveřejněny na webových stránkách.
Na akci tehdy reagoval generální ředitel telekomunikační společnosti O2 Tomáš Budník. "Jak přesné asi je dnešní sčítání s papírovými lístky? Kolik procent lidí si lístek vezme a kolik vrátí?" ptal se Budník na sociální síti Twitter. "Přitom máme big data!"
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111