Make-up, oční linky a stíny, rtěnka, lak na nehty a další zkrášlovací kosmetika přitahují stále více zákaznic. Kvůli fenoménu selfie fotografií se dospívající slečny podle četných průzkumů dostávají k líčení mnohem dříve než jejich starší sestry, maminky, babičky. A kupují si také mnohem více různých variant, například podle barev či složení. Podle studie NPD Group se letos dokonce polovina všech kosmetických vánočních dárků bude ubírat tímto směrem. Dosud přitom dominovaly parfémy.

Největší kosmetická společnost světa, francouzský L'Oréal, dokládá tento kurz, když právě make-up je podle jejích čísel nejvíce rostoucí kategorií. "Platí to globálně. A konkrétně i v Česku je v tom obrovský potenciál. U nás měly ženy k make-upu vždy chladnější vztah. Mladší generace, selfie generace, bere dokonalý vzhled jako součást sebevyjádření a mění tento stereotyp," pozoruje šéf českého, slovenského a maďarského zastoupení L'Oréalu Tomáš Hruška.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se