Když loni německý parlament schválil placené dálnice pro cizince, dostalo se to až k Evropské komisi, která zemi zažalovala u Evropského soudu za diskriminaci. Rozhodnuto dodnes není, byť dobře informované zdroje tvrdí, že do konce měsíce by mělo být jasné, jak mýto, které mělo už dávno fungovat, nakonec skončí. Nejde však o jedinou změnu, kterou Němci s druhou největší dálniční sítí na světě (hned po Spojených státech) chystají.
Německý ministr financí Wolfgang Schäuble podle časopisu Der Spiegel navrhl vytvořit společnost, v níž by 49,9 procenta mohl mít soukromý sektor. Domnívá se totiž, že by taková firma mohla spravovat i opravovat infrastrukturní síť podstatně efektivněji než doposud. Možná má pravdu, ale nejen pro dosavadního koaličního partnera − stranu SPD − je podobný návrh nepřijatelný. Proti jsou i samotní Němci. Každopádně je jasné, že se do voleb v roce 2017 nestane nic.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111