Až do posledního vystoupení vládla na včerejším Žofínském fóru o budoucnosti železnice doslova srdečná atmosféra. Koridory a uzly se daří opravovat, vlaky modernizovat, miliardy investovat, vyplývalo z příspěvků i grafů. Jenže pak přišel obrat. "Nezařazení českých vysokorychlostních tratí do transevropské sítě je sabotáž, vlastizrada," prohlásil ostře zástupce ředitele Centra pro efektivní dopravu Petr Šlégr, sálem to jen zahučelo a ministr dopravy Dan Ťok kysele zakroutil hlavou.

Podle Šlégra Česko až do roku 2015 postupovalo tak, jako by ve stavbu rychlé železnice vůbec nevěřilo. "I když nyní vzniká studie, tak až ji schválíme, můžeme zjistit, že už tam obce něco postavily. Nezahájení ochrany těch tras je průšvih," dodal Šlégr, který promítl mapu střední Evropy s trasami, jež by měly logicky vést přes Česko, ale kvůli neexistenci rychlých tratí u nás budou zemi míjet. Například Berlín−Vídeň či Varšava−Mnichov.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se