Crowdfunding je úžasná věc, protože bez kapitálu umožňuje technologické nápady proměnit ve firmu. Třeba na Indiegogo uvidíte elektrická kola s dlouhou výdrží, podmořské skútry, sportovní obleky aktivující svaly, záplavu robotů, dronů a aplikací s wi-fi… Český crowdfunding ale nabízí jiný pohled: vydání básniček, pohádek, cestopisů… Dokonce i pod hlavičkou Technologie najdete spíš návod na žehlení než něco s podnikatelským potenciálem (tedy když nepočítám jednu EET pokladnu).

Jistě, jsme malá země, i cílová skupina je malá a cílové částky o řády nižší − za 50 tisíc firmu na batohy, co chodí samy (i to je na Indiegogo), nezaložíte. Ale co když jsou důvody i jaksi historické? Už v předminulém století řekl Joachim Barrande Janu Nerudovi: "Svému národu byste víc prospěl, kdybyste zanechal veršů a chopil se přísné vědy."