Společnost PepsiCo oznámila, že hodlá celosvětově snížit množství cukru ve svých nápojích. Mezi hlavní důvody patří kritika kvůli nárůstu obezity ve světě a snaha o ochranu životního prostředí.

Newyorská společnost chce do roku 2025 výrazně snížit množství cukru ve dvou třetinách nápojů, které nabízí. Tyto nápoje by tak měly obsahovat 100 kalorií nebo méně z přidaného cukru na 355 mililitrů výrobku.

V posledních letech světové vlády a zdravotní organizace zesílily tlak na společnost PepsiCo a jejího konkurenta Coca-Colu. Viní je z celosvětového nárůstu obezity a cukrovky.

Podle PepsiCo jsou současné plány omezit cukr v nápojích mnohem ambicióznější než v minulých letech.

"Věda šla kupředu," řekl agentuře Reuters vedoucí pracovník PepsiCo v oblastech vývoje a vědy Mehmood Khan.

Uvedl, že dnes existují nové příchutě, u kterých už je zapotřebí méně přidaného cukru. "Nejde jen o sladidla, ale i o přísady v příchutích a o to, jak se s nimi naučíme zacházet," dodal.

Světová zdravotnická organizace v říjnu doporučila vládám uvalit daň na slazené nápoje s cílem snížit jejich konzumaci a zlepšit zdraví ve světě. Ve Francii a v Mexiku taková daň již existuje. Společnosti, které obchodují se sycenými nápoji, se však dani brání.

Ačkoliv je PepsiCo, jejíž tržní kapitalizace nyní činí 155 miliard dolarů (3,75 bilionu korun), známá především díky Pepsi, kolové nápoje tvoří pouhých 12 procent z jejích ročních příjmů, které loni dosáhly 63 miliard dolarů (1,6 bilionu Kč). Sycené nápoje jako Mountain Dew tvoří 25 procent příjmů a zbytek obratu je z vody, ovocných džusů a slaných pochutin.

Společnost také plánuje omezit množství sodíku a nasycených tuků v produktech a efektivněji pracovat s vodou. Pokud budou plány úspěšné, tak PepsiCo do roku 2030 sníží své emise skleníkových plynů o 20 procent.