Japonské kompaktní SUV ještě před nedávnem jezdilo stylem malého off-roadu, který podtrhovala rezerva umístěná zvenčí pátých dveří vyklápěných do boku. S příchodem nové generace se ale vše změnilo a Japonci se rozhodli od svého klasického pojetí ustoupit a pokusit se zapadnout mezi takzvaný mainstream. Vitara je běžné městské SUV se vším, co k němu patří, včetně nápadného lakování a dvoubarevného provedení.

Staromilci se možná na Suzuki zlobí, ale prodejní čísla ukazují, že to byl velmi chytrý tah. Vitara je momentálně v Česku desátým nejprodávanějším SUV s 1224 udanými kusy za prvních devět měsíců letošního roku, což je jen o něco málo méně, než zaznamenal devátý Volkswagen Tiguan. Kromě povedeného vzhledu vozu svědčí ještě lákavá cena, která zůstává poměrně nízkou i v testovaném modelu s naftovým čtyřválcem a pohonem všech kol. A také fakt, že u Suzuki už tradičně dostanete takřka kompletní výbavu v jednom balení.