Díky ministerstvu financí a jeho metodickému pokynu k aplikaci zákona o evidenci tržeb jsme teď teoreticky o něco moudřejší v chápání, jak to celé vlastně s EET bude, či spíše by mělo fungovat v praxi. Od 1. září je navíc možné žádat o autentizační údaje do portálu elektronické evidence tržeb. Zákon přitom předjímá pouze dva možné způsoby, jak uživatelské jméno a heslo získat. Máte-li datovou schránku, máte v podstatě vyhráno, protože vše můžete vyřídit i z pohodlí postele.

Neradujte se však předčasně. Pokud si myslíte, že přístupové údaje získáte po odeslání elektronické žádosti přímo prostřednictvím datové schránky, tedy stejně jako když odesíláte dopisy státním organizacím, mýlíte se. Žádost je možné odeslat zásadně prostřednictvím daňového portálu, tedy mimo dobře známé prostředí datové schránky, použitím přihlašovacích údajů do datové schránky. Jinými slovy svoji totožnost odesílatele vůči finanční správě těmito údaji pouze potvrdíte, vše se děje na pozadí. Pokud si poté chcete odeslanou žádost najít v odeslané poště datové schránky a například archivovat, nebude tam.