České Radiokomunikace mění své logo a firemní vizuální identitu. Ta má odrážet změny ve fungování firmy a nový byznys, který sahá až k datovým službám a internetu věcí.

Nové logo představil generální ředitel společnosti Martin Gebauer na tiskové konferenci v Praze ve čtvrtek. Změny, které začnou platit od 14. listopadu, se dotknou také webových stránek a dalších vizuálních symbolů firmy. Náklady firma nezveřejnila. Protože Radiokomunikace mají jen firemní zákazníky, nebude změnu provázet kampaň v médiích.

České radiokomunikace, Nové logo

Radiokomunikace provozují většinu vysílačů, které dominují české krajině − od Kleti v jižních Čechách po Žižkovskou věž v Praze a Ještěd v Liberci.

Asi 55 procent příjmů plyne firmě z poplatků od televizí za šíření televizního signálu. Více než pětina tržeb je za služby mobilním operátorům. Firma ale v posledních třech letech buduje i nové služby spojené s ukládáním, zpracováním a distribucí videoobsahu.

Postavila datová centra a vytvořila cloudová řešení a firemním zákazníkům nabízí internet, výpočetní výkon a úložiště velkých objemů dat. Nově se také chce pustit do výstavby celorepublikové sítě pro takzvaný internet věcí, a lépe tak využít svou stávající vysílací infrastrukturu.

"Nové logo a nová korporátní identita jsou vnějším odrazem naší vnitřní proměny," řekl Gebauer. Nové služby Radiokomunikací podle něj rostou meziročně tempem 20 procent a v budoucnosti se mohou stát důležitým pilířem byznysu společnosti.

Radikomunikace také budují technologická řešení, která umožní televizím propojit klasické pozemní vysílání s internetem. Klasickému vysílání totiž konkuruje interaktivní přístup on-line médií a přehrávačů programů na přání, kterými disponují už kabelová, satelitní i internetová televize. Tradiční televize proto hledají cesty, jak televizní obsah sblížit s internetem a vydělat víc na reklamě či poplatcích.

Radiokomunikace od roku 2011 ovládají infrastrukturní fondy australské investiční skupiny Macquarie.