Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) vkročí do míst, kam se dosud žádný z jeho předchůdců neodvážil: na rychlíkové trati, kterou sám dotuje, si stát poprvé objedná namísto státních Českých drah soukromého dopravce. Ťok to zdůvodňuje zejména otevíráním trhu konkurenci.

Jenže chystaný desetiletý kontrakt se společností GW Train Regio, která má spolu se startem nového jízdního řádu začít od poloviny letošního prosince vozit cestující mezi Plzní a Mostem, přináší podle soukromých dopravců i železničních odborářů řadu nejasností. Ta nejzásadnější zní: proč Ťok bez soutěže vybral právě dopravce ze skupiny Jihotrans, a ne někoho jiného. Hlavně levnějšího.

"Nechápeme, z jakého důvodu se ministerstvo rozhodlo zadat tuto linku právě této společnosti. Na tuto klíčovou otázku úřad dosud přesvědčivě neodpověděl," říká šéf odborů Českých drah Jaroslav Pejša.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se