Mladý podnikatel David Rusňák začínal od nuly. Jeho skupina DRFG ale v poslední době roste rychle. Během uplynulých dvou let se objem aktiv zvýšil z půl miliardy na více než dvě miliardy. "Stále vidím prostor pro skokový růst," říká zakladatel skupiny DRFG David Rusňák. Nyní rozjel nákupy lékáren a poskytovatelů internetu. Chce však také nakupovat obchodní centra nebo prodejny řetězce Penny Market.

 Skupinu DRFG jste založil v Brně. Je to dobré místo pro rozjezd podnikání?

Nepochybně. Brno má perfektní polohu, takže se rychle dostanete do Rakouska, na Slovensko, ale i do Prahy, pokud tedy zrovna nejsou problémy na D1. Máme tady řadu vysokých škol s velmi kvalitními absolventy. A za další výhodu Brna považuji i jeho regionálnost a malost. Navázat kontakty není tak složité jako v Praze. Na druhé straně lze ale podnikání stejně dobře rozjet i v řadě jiných měst v Česku. Úspěch v byznysu závisí hlavně na dobrém nápadu, silné myšlence a snaze něco udělat a změnit.

 Co odstartovalo rychlý růst vašeho byznysu?

Zlom nastal v roce 2012. Přijetí novely zákona o dluhopisech umožnilo, že jsme je mohli začít vydávat. Najednou se nám otevřela cesta k transakcím, na které jsme předtím neměli peníze.

Během posledních dvou let se objem aktiv vaší skupiny zvýšil z půlmiliardy na více než dvě miliardy korun. Může růst pokračovat podobným tempem?

Stále vidíme prostor pro skokový růst. Nejvýraznější bude asi v oblasti nemovitostí, kam jsme zatím investovali i nejvíce peněz. Velmi důležité jsou pro nás také naše investiční podílové fondy. Jinak chceme dál růst a expandovat hlavně v telekomunikacích, energetice a ve zdravotnictví, tedy všude tam, kde už se pohybujeme nyní.

Na co se chcete v oblasti nemovitostí zaměřit?

Zajímají nás hlavně komerční prostory - obchodní a retailové plochy, o něco méně pak sklady a okrajově kanceláře. Většinu v našem portfoliu mají už dnes obchodní plochy a tento typ nemovitostí chceme skupovat i nadále.

V Česku začíná být přebytek obchodních center. Je výnosné se jim věnovat?

Některá obchodní centra budou mít v příštích letech potíže. Ostatně už nyní dostáváme řadu nabídek na odkup. Majitelé se center většinou chtějí zbavit ve chvíli, kdy blízko roste silnější konkurence a je jasné, že o nájemníky bude potřeba bojovat nebo se o ně s někým dělit.

Ale tenhle typ nemovitostí nás nezajímá. Kupujeme budovy, které lze pronajmout diskontním řetězcům a prodejnám v jejich sousedství. K našim nájemcům patří Jysk, Decathlon, Mountfield, Okay Elektro, KiK a další. Tam významný propad ani s případným příchodem krize nečekáme. Trendem v této oblasti je, že obchodní řetězce, které své prodejny dosud vlastnily, se jich zbavují a stávají se pouze nájemníky. Nedávno své obchody nabídla k prodeji Ikea. Majetek rozprodávají i někteří potravináři, třeba Tesco.

Takže se vám otevírají další příležitosti?

Přesně tak. Nyní například řešíme převzetí některých prodejen společnosti Penny Market.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.