Vysoká cena je zásadní nevýhodou elektrických aut. Například v Česku je v současnosti k dostání 11 elektromobilů, přičemž nejlevnější z nich, Volkswagen e-up!, vyjde minimálně na 619 900 korun, což je víc než dvojnásobek jeho varianty s benzinovým motorem a automatickou převodovkou. Proto musí státy, které chtějí, aby se na jejich území elektromobilita rozvíjela, nákup takového auta podporovat. Možností jsou velké slevy na dani nebo přímo peníze na nákup. Tak to funguje třeba v Norsku. Nyní po tamních silnicích jezdí už 100 tisíc aut do zásuvky a jen za duben se jich prodalo 4215 kusů. V zemi, kde žije něco málo přes pět milionů lidí. Pro srovnání v Česku zaregistrovalo Sdružení dovozců automobilů 17 prodaných elektromobilů, Teslu však neeviduje.

Pokud se bude cena elektromobilů snižovat, jejich dojezd prodlužovat a doba nabíjení zkracovat, čeká je v budoucnosti masivní růst zájmu. Myslí si to i výrobci. Například podle automobilky Nissan, která nyní nabízí elektrický hatchback Leaf a dodávku e-NV200, by do čtyř let mělo na světě jezdit 700 tisíc elektromobilů. Ty budou potřebovat velký příděl elektrické energie. Proto Japonci přišli s řešením, které by mělo pomoci udržet rovnováhu v sítích, a pomohlo by tak státům, aby se vyvarovaly třeba blackoutů.