Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Honda Jazz

Motor: benzinový čtyřválec
Objem: 1318 ccm
Výkon: 75 kW (102 k)
Toč. moment: 123 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Max. rychlost: 190 km/h
Komb. spotřeba: 5,0 l / 100 km
Rozměry: 3995 × 1694 × 1520 mm
Cena: 364 900 Kč

Přitom neplatí, že by takové auto mělo být jen pro důchodce. Pěkně zpracovaná karoserie a nápadité barvy laku lákají mladé řidiče. Platí to i pro novou generaci, která přijela do Česka na konci loňského roku.

Možná někoho odradí vyloženě plastové zpracování interiéru. Takhle už ale kabiny vypadají ve většině japonských, potažmo asijských aut. Naštěstí tu ale nic nevrže a nepraská, zpracování je tedy na úrovni. Ergonomie je také v pořádku až na detail, kterým je ovládání hlasitosti zábavního systému pomocí dotykových ploch. To je za jízdy poměrně nepříjemné a nepřesné. Za navigaci se platí velmi rozumných 16 tisíc korun, jinak je v ceně poměrně bohatá výbava zahrnující třeba tempomat nebo klimatizaci. Za dalších 19 tisíc korun pak auto dostane balíček asistentů nebo čtečku dopravních značek.

Jazz už od minulé generace využívá systém sedadel nazvaný Magic Seats. Ta už tak nadprůměrně velkému interiéru přidají ještě další využití. Sedačky mají výklopné sedáky, které se snadno zvednou směrem k opěradlu. Tím uvolní místo větším předmětům, což se hodí třeba ve chvíli, kdy potřebujete převézt květiny, menší nábytek nebo dětské kolo. Práce se sedadly je snadná, stačí podsedák jednoduše zvednout a pak zajistit zatlačením na nohy.

Magic Seats umožňuje ještě další konfiguraci - pokud odstraníte opěrku hlavy sedadlu spolujezdce a pak sklopíte opěradlo do horizontální polohy, naváže přesně na sedačku ve druhé řadě, čímž vznikne pohodlné křeslo. Otázka je, jak moc je takové uspořádání využitelné v reálném životě, ale budiž. V autě tak můžete v nejhorším případě i spát.

Praktický je také kufr. Už dávno totiž neplatí, že Škoda je v této oblasti králem na trhu. Jazz nabízí kapacitu 354 litrů v základní konfiguraci, což je o pěkných 24 litrů víc než v případě Fabie. Je ale fakt, že díky variabilitě interiéru lze považovat Jazz už za malé rodinné auto, tedy MPV.

Honda ale přece jen za Škodou a také zbytkem evropské konkurence v jedné oblasti ztrácí. Jde o výběr pohonu. K dispozici je totiž pouze jediný motor. Jde o benzinovou jedna-trojku s atmosférickým plněním a skromným výkonem 102 koní. Od Hondy proto není záhodno očekávat zajímavou dynamiku, i když je poměrně lehká - váží jen 1138 kilogramů. Stovka jí trvá déle než 11 sekund. Motor reaguje na příkazy plynového pedálu poměrně vlažně a jeho dynamika ve vyšších rychlostech patří mezi podprůměrné.

To Jazz odsuzuje hlavně na městské a příměstské cestování. Na druhou stranu se jednotka může pochlubit velmi tichým chodem a také nenáročným apetitem. V kombinovaném provozu si řekne okolo 5,5 litru benzinu na 100 kilometrů, což je velmi dobré. Při ostřejší jízdě pak vystoupá lehce nad šest litrů.

Přesto je škoda, že se v nabídce Hondy přece jen neobjevuje i nějaký silnější motor. Z hlediska řízení a podvozku na to totiž jinak sympatický Jazz má. Tlumiče jsou nastaveny tak, jak to Honda umí, tedy na správný poměr mezi tuhostí a komfortem. Auto je díky tomu stabilní, snadno ovladatelné a přitom dostatečně pohodlné. Honda by také měla trochu snížit cenu.

obalka Ekonom 2016 16Objednejte si nové číslo Ekonomu přes SMS . Ke stažení je také v nových aplikacích Ekonomu na iPadu, iPhonu a zařízeních se systémem Android.

Související