Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) rozhodlo, že vypoví smlouvu reklamní firmě Rencar. Důvodem jsou pochybnosti o platnosti smlouvy mezi DPP a Rencarem. Ve čtvrtek to sdělil mluvčí DPP Jiří Štábl. Výpověď byla dána k 30. březnu 2016. Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná firma DPP. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.

"Vzhledem k faktickému chování DPP a Rencar, kdy Rencar využívá movité a nemovité věci ve vlastnictví DPP za účelem jejich reklamního využití, bylo uvažováno o možném vzniku smluvního vztahu konkludentně (pozn.: tedy ne písemně). DPP tedy z opatrnosti, pro případ, že by byla dovozena existence platné nájemní smlouvy uzavřené konkludentně, považuje za nutné vypořádat se s případnou existencí tohoto smluvního vztahu. A proto jej ke dni 30. března 2016 vypověděla, a to v zákonné tříměsíční lhůtě," uvedl mluvčí.

Dohoda mezi Rencar a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů korun, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně. Nevýhodnost smlouvy Ďuriš kritizoval už v minulosti. Rencar loni získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

O smlouvu s Rencar se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy DPP a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10 tisíc lidí. Město dává na provoz podniku ročně více než deset miliard korun.