Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Zatímco koncem loňského roku chyběl Martinu Jahnovi ke zvolení jeden hlas, v březnové opakované volbě byl zvolen jednomyslně. Prezidentem Sdružení automobilového průmyslu se stal popáté (funkční období je dvouleté a poprvé kandidoval v roce 2007).

Nebylo to překvapivé. Představitelé automobilek a dodavatelských firem se dohodnout potřebovali, protože těžko bude někdo brát vážně organizaci, která si ani není schopná zvolit nejvyššího představitele. Martin Jahn je navíc spojen s mladoboleslavskou Škodou, největší průmyslovou firmou v Česku, v níž zastává funkci člena dozorčí rady.

Jenže většinou pracuje v Německu, protože působí ve vedení skupiny Volkswagen jako šéf prodeje vozů do firemních flotil. Důležité je tedy také to, že si sdružení našlo rovněž nového ředitele sekretariátu, který se má starat o každodenní styk s tuzemskými úřady, politiky a novináři.

"Prioritou pro nás zůstává technické vzdělání," prohlásil po svém zvolení Martin Jahn, vystudovaný ekonom. Ale ani nový ředitel sekretariátu Zdeněk Petzl není zrovna konstruktér či technolog. Vystudoval práva v Plzni. Pracoval jako koncipient v právních kancelářích a potom zastával různé funkce na ministerstvu zahraničních věcí - naposledy byl vedoucím právníkem v kanceláři vládního zmocněnce pro zastupování ČR před soudním dvorem EU.

Určitě má diplomatické schopnosti, ale bude-li zapotřebí řešit nějaké složité otázky na ministerstvu dopravy, bude si možná muset vzít nějakého technika jako doprovod.

Petzlovou výhodou je kromě diplomatických schopností znalost tří jazyků. Život automobilek se však až do konce loňského roku s jeho světem poněkud míjel, což může být hendikep, ale členské firmy asi někoho takového hledaly.

Nepřipadalo totiž v úvahu, aby byl i ředitelem sekretariátu člověk spjatý se Škodou, přičemž pro Japonce z TPCA Kolín by byl nepřijatelný kdokoli z korejské automobilky Hyundai (a naopak).

Nové vedení Sdružení automobilového průmyslu má přitom hodně věcí na práci. Nejde jen o ustavičně zdůrazňované technické vzdělávání, ale také o vozový park, který je v Česku mnohem starší a horší, než by odpovídalo hrubému domácímu produktu.

Změnu čeká také Svaz dovozců automobilů, v němž má podle informací týdeníku Ekonom skončit tajemník Pavel Tunkl, kterého pravděpodobně nahradí bývalý ředitel odboru provozu silničních vozidel na ministerstvu dopravy Josef Pokorný.

obalka Ekonom 2016 13Objednejte si přes SMS nové číslo Ekonomu. Ke stažení je také v nových aplikacích Ekonomu na iPadu, iPhonu a zařízeních se systémem Android.

Související