Technické parametry

BMW 750Li xDrive

Motor: zážehový přeplňovaný osmiválec
Objem: 4395 ccm
Výkon: 330 kW (450 k)
Toč. moment: 650 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 4,5 s
Max. rychlost: 250 km/h
Komb. spotřeba: 8,5 l / 100 km
Rozměry: 5238 x 1902 x 1479 mm
Cena: 3 107 000 Kč

Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

BMW 7 se prodává ve dvou verzích, jako krátké nebo prodloužené, označené písmenem L. V takovém provedení přijelo do testu. Auto dlouhé přes 5,2 metru je připraveno na to, aby jeho majitel seděl spíš na zadním sedadle vpravo a o řízení se staral najatý řidič. I proto si lze zadní sedadla vyšperkovat speciální výbavou v hodnotě několika stovek tisíc. Křesla jsou samozřejmě polohovatelná, vyhřívaná i klimatizovaná. Mají měkké polštářky. Elektricky se ovládají všechny záclonky.

Kromě tlačítek lze použít i dodávaný tablet, který našel uložení uprostřed široké loketní opěrky nainstalované místo prostředního pátého místa. Lze ho vysunout a pak snadno ovládat řadu funkcí vozu. Nebo jen tak brouzdat po internetu. Pro zadní místa lze dokoupit také zábavní systém nebo speciální funkci, která odsune sedadlo předního spolujezdce a vyklopí podnožku. Člověk se pak cítí jako na palubě letadla v první třídě.

Samotný řidič má k dispozici také plejádu prvků, se kterými si může hrát. Začíná to už klíčkem, který má barevnou dotykovou obrazovku. Ta ukazuje, zda je auto odemčené nebo kolik lze ještě ujet kilometrů, než bude potřeba tankovat. Později přibude také funkce parkování pomocí dálkového ovládání, což pomůže při zajíždění do úzkých míst, kde by se člověk těžko soukal škvírou mezi dveřmi ven. Velký displej zábavního systému nabízí i možnost ovládání gesty. Pro zesílení hudby tak stačí zamířit ukazováčkem k obrazovce a kroužit prstem po směru hodinových ručiček.

Přechod na další stanici v rádiu se pak vyvolá pomocí "píchnutí" do vzduchu ukazováčkem a prostředníčkem. Někdy ale snímač gesto nezaznamená. Nejde ani tak o ryze praktickou záležitost, jako o ukázku možností moderní techniky pro počítačové geeky. Stejný pocit bude mít majitel zřejmě i z parfému. Speciální zásobník pojme dvě vybrané náplně a ty pak podle zvolené intenzity vstřikuje do klimatizace. O jednotlivých položkách výbavy by šlo popsat mnoho stran. Nová řada 7 je tedy vhodná pro ty, kteří jsou nadšení do nových technologií a rádi je objevují.

A potěší i řidiče, tedy hlavně v testované verzi s nejsilnějším dostupným motorem. BMW 750Li xDrive pohání přeplňovaný benzinový osmiválec o objemu 4,4 litru, který disponuje výkonem 450 koní. Posílá ho přes osmistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola. Je to taková rozdvojená osobnost. Pokud řidič chce, nastaví si komfortní nebo ekologický režim. Tlumiče změknou a začnou posádku kolébat houpavými pohyby. Převodovka se snaží udržet motor v co nejnižších otáčkách tak, aby nebyl slyšet. Také plynový pedál ubere na horlivosti. V takové chvíli se z BMW 7 stává uklidňující prostředek dopravy na libovolně dlouhé vzdálenosti, který se co nejvíc snaží, aby svou posádku hýčkal a neunavil.

Zajímavější "osobnost" se ale vyloupne po přechodu na sportovní režim. To se náhle plynový pedál napruží a motor se připraví na bleskové reakce. Až teď se začne jednotka ozývat lahodným bubláním, které přerůstá ve zvonivou ódu na vůni benzinu tím, jak se zvyšují otáčky. Posádka tak může zapomenout na to, že se nachází v dvoutunovém sedanu. Najednou totiž zvládne vystřelit z nuly na 100 za 4,5 sekundy, což odpovídá spíš sportovnímu vozu. To se hodí pro bleskový sprint nebo předjíždění.

Okresky jsou tomuto gigantovi přece jen malé. Na cestách ale může pomoci jak pohon všech kol, tak i natáčení zadní nápravy. Auto se proto dlouho udrží v neutrálním oblouku. Trochu zlobit s ním tedy lze, ale každý ví, že prioritou je vždy komfort. Dokonce ani spotřeba se u takového vozu tolik neřeší. Výsledek 12,3 litru na 100 kilometrů se zdá být ve stínu základní pořizovací ceny 3,1 milionu korun a další extrémně drahé výbavy opravdu zanedbatelný.