Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Tenhle byznys má špatnou pověst. Platí to, co mi řekl při práci na tématu pro aktuální Ekonom jeden z majitelů realitních kanceláří: "Češi od realitek a makléřů nic nečekají. A každý makléř nebo realitka je může jen příjemně překvapit."

Jenže dokážou to? Všichni oslovení majitelé realitních kanceláří v Česku se při setkání tvářili, že jejich obor je prostě ten nejlepší. Oni jsou ti hodní, kteří dělají všechno jen pro dobro klienta, a že přitom jakoby mimochodem vydělají nějaké peníze, je jen vedlejší efekt.

Kdo jsou tedy lidé, kteří realitky vlastní? Říká se, že člověka zásadně formuje prostředí, ze kterého vyšel. Takhle začínali majitelé byznysu s nemovitostmi:

Jeden jako šéf pyramidy multilevelového marketingu svou síť vybudoval na podřízených, kteří celý systém a hlavně jeho „živili“. Jiný přeprodával zkopírované filmy na kazetách. Další jen zkusil práci makléře – zjistil, jak se to dělá, aby si posléze vybudoval vlastní byznys.

Jiný se zlobí, že trh zdeformoval server Bezrealitky.cz a že si takřka polovina lidí, kteří potřebují prodat či koupit nemovitost, radši všechno zařídí sama "na koleně". A tak si jiný majitel realitky svůj první stůl do kanceláře vyrobil sám – v obchodě se mu zdál drahý.

O čem to vypovídá? Jednoduše platí, že jméno realitních kanceláří si kazí ony samy a praktiky mnoha z nich. I když je možné, že ty, se kterými Ekonom mluvil, mohou nakrásně být právě ty jediné "správné a hodné". Jen tu zkušenost musí každý udělat sám. Bohužel.

Příjemné čtení
Hana Filipová, redaktorka

obalka Ekonom 2016 6

Nový Ekonom si můžete objednat i přes SMS. Číslo je ke stažení také v nových aplikacích Ekonomu na iPadu, iPhonu a zařízeních se systémem Android.