Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Minimálně podle technických údajů se zdá, že by nemuseli být. Boxster, který nově jako odkaz na minulost přijal označení číslem 718, je totiž rychlejší než jeho šestiválcový předchůdce. A ještě k tomu méně "žere".

Porsche 718 Boxster se bude nabízet nejdřív ve dvou variantách - základní a silnější s označením S. Pro obě je společný čtyřválcový motor umístěný uprostřed (za zády cestujících), doplněný o přeplňování. Dvoulitrový motor v základní verzi produkuje výkon rovných 300 koní, jednotka s objemem 2,5 litru pro ostřejší variantu pak dokonce 350 koní, což je o 35 koní víc, než měla k dispozici šestiválcová verze.

I proto se dá očekávat, že tohle auto nebude žádné ořezávátko. Na silnici by se mohlo pěkně předvést už díky tomu, že je schopné zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy. To je údaj pro slabší verzi, výkonnější to trvá 4,2 sekundy. To je mimochodem stejný čas, jaký potřebovala starší verze velkého Porsche 911. Malý model tak dohání luxusnější a dražší ikonický vůz.

Zajímavostí je, že ačkoliv si zákazníci Porsche vesměs přejí auto vybavené dvouspojkovou automatickou převodovkou, Boxster bude ještě stále nabízet manuál a automat až za příplatek. Je to kvůli snížení hmotnosti i ceny. S automatem by ale vůz měl konzumovat o něco méně paliva. Tedy alespoň podle dostupných tabulek. Boxster by si měl říct v průměru o 6,9 litru benzinu na 100 km, což odpovídá rodinnému hatchbacku. Samozřejmě za podmínek, že bude mít řidič klidnou nohu na plynovém pedálu. Jakmile si bude chtít auto užít, dají se očekávat klidně dvojnásobné hodnoty.

Otázka tedy zní: zkazí čtyřválec reputaci Porsche? Pokud zvládne předvést ještě pěkný zvuk, tak rozhodně ne.