Zákazníci se již nebudou muset obávat toho, že se reklamace zboží, kterou obchodník odmítá uznat, nebo spor ohledně odstoupení od smlouvy vyřeší až u soudu. Díky novele zákona o ochraně spotřebitele bude moci od února každý kupující požadovat, aby se jeho pře s prodejcem řešila mimosoudně. Novinka se netýká jen zboží a služeb nabízených v kamenných prodejnách, ale také v internetových obchodech.
Strany jednoduše zašlou svá vyjádření nezávislému odborníkovi, který navrhne řešení. Podle jeho instrukcí by se pak strany měly snažit dosáhnout dohody, vyloučeno není ani osobní jednání. "Z vlastní zkušenosti advokáta a rozhodce mohu říci, že většinu sporů lze vyřešit dohodou, zejména pokud jsou strany sporu dostatečně poučeny o svých právech a povinnostech, k čemuž může právě přispět zkušený mediátor. Ve spotřebitelské oblasti to platí dvojnásob, neboť většina spotřebitelů se ve složitých právních předpisech neorientuje a neví, jaká práva či nároky skutečně má," říká Robert Němec, partner advokátní kanceláře PRK Partners.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111