Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Škoda Superb 2.0 TDI

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1968 ccm
Výkon: 140 kW (190 k)
Toč. moment: 400 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
Max. rychlost: 237 km/h
Komb. spotřeba: 4,1 l/100 km
Rozměry: 4861 x 1864 x 1468 mm
Cena: 816 900 korun včetně DPH

První Superb byl přímou kopií Passatu, druhý zase nepobral moc krásy. Třetí verze se ovšem pochlapila, a tytam jsou nevzhledné tvary úzkého a nepřirozeně dlouhého vozu. Jistě, Superb má stále shodné geny s Passatem, ale poznat to na první pohled rozhodně není. Zejména díky designu, na kterém si Škoda dala bezesporu záležet.

Auto je širší a má mnohem pohlednější linii střechy. Záď nepůsobí naroubovaně. Velmi se povedly světlomety, které odkazují na tradici českých sklářů - je to znát na struktuře jejich odrazové plochy. Absolutní novinkou jsou také zadní brzdová světla. Určitě jejich varianty budeme časem vídat i na jiných škodovkách.

Čech, který si postavil domácí škodovku na piedestal, očekává od Superbu výjimečnost. Ta se rozhodně při pohledu do kabiny nedostaví. Nelze to ale hodnotit negativně, spíše naopak. Ovladače jsou logicky rozložené, přehledné, a materiály na velmi dobré úrovni, že by se mohly hrdě porovnávat s vozy prémiových značek.

Na druhou stranu v Superbu nenajdete nic navíc, co by ho odlišilo od ostatních levnějších modelů, zejména Škody Octavia. Volant, budíky nebo tlačítka klimatizace jsou naprosto stejné. Na druhou stranu je třeba trochu slevit na požadavcích. Superb je jednoduše auto střední třídy, které konkuruje Passatu, Mondeu nebo třeba Mazdě 6.

Vůči konkurenci je jeho hlavním trumfem prostornost. Škoda dokazuje, že i bez protažené střechy může být na zadních sedadlech tolik místa, že její Superb snadno poslouží i jako vůz pro svezení VIP pasažérů vzadu. Objemný je i kufr, který se základní kapacitou 625 litrů spolkne hodně nákladu.

Oproti minulé verzi přišlo auto o systém otevírání TwinDoor, který umožnil přístup do kufru hned dvěma způsoby - jako do sedanu i jako do liftbacku. Nový vůz je už ale klasický liftback s velkými výklopnými pátými dveřmi, které lze ovládat i kopnutím pod nárazník (když má člověk plné ruce). Bude tak dobrým spoluhráčem pro Passat, který je klasický sedan.

K testu dorazil vrcholný diesel s výkonem 190 koní a velmi slušným točivým momentem rovných 400 Nm. Škoda dobře zapracovala na jeho odhlučnění. Motor si při jízdě jen tiše ševelí a neruší hlukem ani vibracemi. Ekonom motor zkoušel s dvouspojkovým automatem DSG, který funguje obstojně.

Jedinou nepříjemností je chvíle, kdy při stání v kopci řidič zařadí zpátečku. Auto ještě trochu popojede dopředu, což může způsobit úlek nebo i odřený nárazník. Vůz je na tom ale velmi dobře se spotřebou, která se běžně může pohybovat okolo 6,5 litru nafty na 100 km, což není na předvedenou dynamiku vůbec špatné. Superb s tímto dieselem dokáže zrychlit z nuly na stovku za osm sekund. Vhodný je také na delší dálniční přesuny.

Absolutní špičkou Superbu je ovšem podvozek. Auto vůbec poprvé dostalo možnost příplatkového systému DCC, který umožňuje nastavovat tuhost podvozku ve třech krocích, tradičně označených jako komfortní, normální a sportovní. Zejména v tom komfortním je odpružení tak měkké, že si posádka připadá jako na palubě luxusní limuzíny.

 

 

Přes retardéry se auto plavně zhoupne, na rozbitých silnicích žehlí nerovnosti, jako by neexistovaly. Zajímavé je, že ani v normálním režimu nepřichází vůz o svou plavnost. Jen sportovní režim přináší citelné ztuhnutí. To se hodí na rychlejší jízdu na okreskách, kde se Superb ochotně skládá do zatáček a poslouchá na slovo, nebo na dálnici kvůli lepší stabilitě.

Model si lze navíc pořídit i s pohonem všech kol, o který se stará mezinápravová spojka Haldex poslední generace. Součástí standardní výbavy je také program XDS+, který simuluje uzávěru diferenciálu na předních kolech. Spolu s vysokou výbavou to znamená, že si Superb opravdu své postavení na vrcholu modelové nabídky z Mladé Boleslavi zaslouží.

Související