Ekonom přes SMS

Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom Vám doručíme až domů. Více zde.

Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Technické parametry

Infiniti Q50

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1991 ccm
Výkon: 155 kW (210 k)
Toč. moment: 350 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 7,2 s
Max. rychlost: 245 km/h
Převodovka: 7stupňová, automatická
Komb. spotřeba:
6,5 l / 100 km
Rozměry: 4800 x 1820 x 1445 mm
Kufr: 500 l
Cena: 1 007 767 korun včetně DPH

Popasovat se na evropském trhu s konkurencí oblíbených německých značek není snadné. Místní řidiči prostě milují svá Audi, BMW i Mercedesy. Luxusní střední třída ale před nedávnem dostala zajímavého člena z Japonska. Infiniti Q50 přichází s neotřelým designem a také technologií, kterou jsme až dosud považovali spíše za sci-fi.

Infiniti je luxusní odnož japonské automobilky Nissan, která byla původně určena pro americký trh. Když ale před lety přišla do Evropy, záhy pochopila, že zde nemůže uspět se svými standardními vozy naladěnými na silnice a provoz v USA. Chyběla široká nabídka motorů i modelů. To se ale nyní mění s příchodem Infiniti Q50, které je nástupcem sedanu G. Zatímco ten byl v Evropě propadákem, Q50 se dá věštit mnohem úspěšnější budoucnost. A to hned z několika důvodů.

Prvním je design, který je stvořen přesně pro ty, kteří se chtějí odlišit od masové produkce. BMW řady 3 vypadá velmi dobře a Mercedes C majestátně, ale Infiniti Q50 je mezi nimi jednoznačně nejemotivnější. Dravé křivky jsou sice oblé, ale agresivně stylizované. Maska, světla a linky na bocích vozu působí, jako by auto bylo kompletně celé v pohybu. Je z něj totiž cítit japonský přístup k designu, ale zároveň je také zřejmé, že hlavním cílem bylo oslovit Evropany.

Interiér odpovídá standardům prémiových vozů, takže v něm najdeme kůži, hliník a pěkně zpracované plasty. Z hlediska prostornosti by odpovídal střední třídě před několika lety, dnes už je ale spíše lehce pod průměrem. To však nevadí, takový sedan většinou nebývá jediným autem v rodině. Oproti německé konkurenci se ovšem zájemci bude líbit ceníkem. I u Infiniti totiž platí japonský přístup k cenotvorbě, který nabízí zákazníkovi co nejvíce výbavy hned za základní cenu. Klimatizace, elektrická sedadla i volant, to vše je už od začátku k dispozici. Připlácí se pár desítek tisíc třeba za asistenční systémy.

V elektronickém balíčku je jich celá řada. Jde například o adaptivní tempomat nebo aktivního asistenta pro jízdu v pruzích. Další pomocník dokáže automaticky ubrat plyn, pokud hrozí střet s vozem vpředu. Nejzajímavější novinkou je ovšem elektronické řízení, takzvané "drive by wire". Je to vůbec poprvé, co se podobné zařízení objevilo u sériového auta.

Volant je s koly spojen pouze elektronicky přes čtyři řídicí jednotky (jedna je aktivní, tři slouží jako bezpečnostní záloha). Není třeba se bát, že by řidič ztratil kontrolu i kdyby celý systém selhal. V záloze je ještě skutečná mechanická tyč řízení, která se přes spojku sepne v případě výpadku elektroniky. Toto zařízení přináší do řízení nebývalý prvek silné proměny otáček.

Umožní tak například snadné manévrování v zatáčkách. Navíc si řidič vybírá jeden ze tří režimů řízení. V komfortním je lehké a k zatáčce je zapotřebí hodně kroutit volantem, ve standardním je ideální a ve sportovním auto reaguje velmi prudce. To je pak snadné projíždět serpentiny. Na druhou stranu zase bude některým nadšenějším řidičům chybět mechanická vazba, která by více prozrazovala o chování předních kol. Logicky zde chybí.

Infiniti se podařilo při vývoji vozu ušetřit prostředky na motoru. Není to myšleno ve zlém, naopak. Automobilka jednoduše nakoupila motory od Mercedesu. Pod kapotou v testovaném voze tak běžela prověřená německá benzinová jednotka se čtyřmi válci a přeplňováním s výkonem 210 koní. Poháněla přes sedmistupňovou automatickou převodovku zadní kola.

Díky povedenému podvozku, rychlým reakcím automatu a nastavitelnému řízení patří japonský sedan k těm zábavnějším. Motor navíc běží velmi tiše, což zvyšuje akustický komfort, který těží i z dobré aerodynamiky auta. Problémem pro někoho by mohl být snad jen tužší podvozek ve výbavě Sport. Infiniti ale každopádně i přes vyšší hmotnost blížící se 1,7 tuny v testu Ekonomu zabodovalo slušnou spotřebou 7,4 litru benzinu na 100 kilometrů. Připočítejme k tomu příznivou pořizovací cenu, a toto auto by se mohlo nakonec objevit i ve firemním fleetu. Pro něj má připravený i diesel od Mercedesu.

Související