Zatímco soupeři v podobě Mercedesu C nebo BMW 3 už proměnili svoje karty, aktuální generace Audi A4 zůstává v prodeji i po šesti letech. Sice prošla faceliftem, ale stáří je na ní bezesporu patrné. Příznivci značky se čtyřmi kruhy ve znaku očekávají příchod nové verze. Ta odcházející ale nyní nabrala ještě druhý dech.

A4 dorazila k testu v provedení Avant, tedy jako kombi. Jde o vůz, který s trochou nadsázky lidé potkávají na každém rohu. Byť prošel faceliftem, jenž přinesl například excentricky střižené diodové pásky pro denní svícení, nedokáže se vymanit z usedlosti střední třídy. Pro aktuálního kupce by to ale nakonec mohla být spíše výhoda. Může si totiž užít trochu luxusu, aniž by pohoršoval své sousedy nebo kolegy. Pro nablýskaný nový Mercedes C s tvary odkazujícími na limuzínu třídy S by hledal obhajobu před závistivci mnohem hůře.

Přitom interiér A4 je typické Audi v tom dobrém slova smyslu. Kvalitní zpracování, slušné materiály a pohodlná sedadla dělají radost na krátkých městských trasách i služebních cestách na druhý konec republiky. Avant je navíc praktický, i když v dnešní době patří s velikostí kabiny i kufru k průměru. Objem 490 litrů ale pro standardní používání bohatě vyhovuje.

Firmy si oblíbily koncernové dieselové dvoulitry, proto v testovaném voze našel Ekonom typickou jednotku 2.0 TDI s výkonem 150 koní. Ta se standardně páruje s manuální šestistupňovou převodovkou, která potěší hlavně přesným chodem. Audi s manuálem jezdí po silnici čím dál tím méně, tento vůz je ale důkazem, že i přímo řazená převodovka může snadno fungovat. Vzhledem ke speciální výbavě Edition, kterou automobilka nyní obdařila své odcházející modely, tu kromě zajímavé sady doplňků byl přítomný i pohon všech kol quattro. Dobrou zprávou je, že příliš nezvedl konzumaci paliva. Týdenní test končil s hodnotou 6,4 litru nafty na 100 kilometrů. Quattro je tedy hlavně přidanou hodnotou, která usnadní cestování za horších podmínek.

Důvod, proč vybrat odcházející A4 do firmy, je ale ještě jeden. Jde o velmi slušný komfort, který vůz pro svoji posádku nabízí. Ačkoli je vybaven podvozkem bez možnosti nastavování, jeho naladění je bezesporu příjemné. Na filtraci rozbitých českých silnic se podílejí také kola s malým průměrem - jen 16 palců. Nevypadají sice, jako by právě sjely z výstavy automobilových konceptů pro 21. století, o to více se jim ale spolu s vysokými pneumatikami daří zvládat příčné i podélné nerovnosti. Na dobré úrovni je i celkové odhlučnění auta. Cestující pak mají pocit, jako by seděli ve voze vyšší třídy. Přitom odcházející vůz je k dostání v tomto provedení za cenu pod milion korun.

 

Tabulka technických parametrů
Audi A4 Avant 2.0 TDI quattro

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1968 ccm
Výkon: 110 kW (150 k)
Toč. moment: 320 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s
Max. rychlost: 208 km/h
Komb. spotřeba: 4,7 l/100 km
Rozměry: 4699 x 1826 x 1436 mm
Cena: 964 900 korun včetně DPH

 

 

 

Zpracování palubní desky je stále na dobré úrovni. Některými detaily ale už zaostává.

Řadicí páka chodí v krátkých drahách a řazení je poměrně přesné.

Kufr je na kombi střední třídy průměrný. I tak by ale měl stačit.

Foto: Audi

Související