Přesněji řečeno na ty Čechy, kteří jakoukoli zmínku o dnešní Škodě Auto uvozují „originálním“ připomenutím oněch starých britských žertů (Jak zdvojnásobit hodnotu škodovky? Natankovat plnou nádrž!).
Staré škodovky sice nebyly žádný technický zázrak, ale ty žerty vypovídají o jejich opravdových kvalitách zhruba tolik, jako vtipy o blondýnkách vypovídají o skutečné inteligenci plavovlásek.
Ve skutečnosti znamenají vlastně uznání, protože svědčí o tom, že jich na britských ostrovech jezdilo poměrně značné množství, takže tam byly dostatečně známé. Se vtipem o blondýnce totiž určitě neuspějete u kudrnatých domorodců odněkud z tropického pralesa, kteří žádnou světlovlásku nikdy v životě neviděli.
Angličany přitom chápu. Pokud někdo jezdil výrobky kdysi ikonických britských automobilek Austin, Morris, Rover, Vanden Plas, Riley, Austin Healey, Triumf, Daimler, Wolseley, Hillman, Singer či Sunbeam a musel léta sledovat jejich smutnou agonii a zánik, určitě se potřeboval nějak odreagovat. A tak vznášel vtipnou otázku, proč má škodovka vyhřívané zadní sklo (to aby majiteli nemrzly ruce, až ji bude tlačit!).
Některé vtipy o škodovkách jsou ovšem půvabné, jen by se měly nechat Britům. Když je v souvislosti s největším českým exportérem ustavičně, zbytečně a masochisticky připomínají čeští komentátoři, je to trochu podobné, jako když ty nejtrapnější vtipy o blondýnkách vykládá člověk, jehož maminka byla blondýnka, babička byla blondýnka, tetička byla blondýnka, a on nevypadá jako blondýnka jen proto, že si nechal vyholit lebku.