Jde o studii sportovně střiženého vozu na bázi Octavie. Automobilka jej označuje jako „pětidvéřové kupé“, což je trochu protimluv, protože opravdové kupé se vyznačuje tím, že má na bocích uzavřené sportovní karosérie jen dvoje dveře. Jenže toto řešení není příliš praktické a tak konstruktéři vymýšlejí nejen nové tvary, ale i nové názvy.

Do výroby by se taková škodovka mohla dostat na přelomu let 2015/2016. Určitě nebude levná, ale má značnou naději na úspěch. Mnozí fandové okřídleného šípu totiž dodnes nostalgicky vzpomínají na modely, jako byla Škoda 110 R-Coupé či pozdější Škoda Garde/Rapid z 80. let.

Z hlediska celého českého automobilového průmyslu budou však v Ženevě zajímavé hlavně nové minivozy z kolínské společnosti Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA). Původní „kolínská trojčata“ se vyrábějí od roku 2005, což je na současné poměry příliš dlouhá doba.

Mezitím jim vyrostla konkurence v podobě nových modelů Fiat 500, Renault Twingo, Ford Ka či Hyundai i10. A hodně jim z krajíce ujídají „bratislavská trojčata“ Volkswagen up!, Seat Mii a Škoda Citigo. Není tedy divu, že TPCA se v posledních letech potýkala s klesající poptávkou, což ještě umocňovala finanční krize jihoevropských zemí.

Nová kolínská trojčata - Citroen C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo - nejdou do přímého střetu s těmi bratislavskými, sázejí na poněkud jiné hodnoty. Především na mimořádně nízkou spotřebu, které je ovšem obětována například velikost zavazadlového prostoru. Zvláště ve střední Evropě se však Škoda Citigo srovnávání s novými auty z Kolína určitě nevyhne. Škoda se asi bude muset více snažit, aby v tomto srovnání obstála. Možná by mohla doplnit výbavu, a určitě by měla rozšířit barevnou škálu a omezit praxi, kdy v základní ceně nabízí jen bílou a červenou.

Související