Tři roky na českých silnicích znamenají pro korejsko-český vůz nejen dobrou pozici na trhu, ale i nutnost přijít s upraveným designem. Ten se automobilka rozhodla jen lehce zmodernizovat, přičemž hlavní roli přiřkla LED technologiím, jako ostatně většina dalších výrobců. Nově orámovaná světla vpředu ale vozu poměrně prospěla, stejně jako ta zadní, která mají nyní oválný tvar. Auto hlavně za šera vypadá pohledně, vlastně patří k nejlépe vypadajícím kompaktním SUV na trhu.

 

Interiér je prakticky totožný s modelem před faceliftem, na pohled i na omak je ovšem vidět, že Hyundai neustále zlepšuje kvalitu zpracování. Stále tu sice převládá hlavně tvrdý plast, vrzání však u nového vozu není znatelné. Otázkou je, jak auto bude jezdit po 20, 50 nebo 100 tisících kilometrů.

 

Hyundai ix35 dorazil k testu v top výbavě. To znamená kůži na vyhřívaných sedadlech, dvouzónovou klimatizaci nebo dotykovou obrazovku patřící multimédiálnímu systému a navigaci. Nechybí ani parkovací kamera, kterou mimochodem konkurenční Yeti dostal až s aktuálním faceliftem jako první v historii Škody. Veškerá příjemná výbava je obsažena v paketu Style, za který je nutné připlatit si necelých 50 tisíc korun.

 

Z hlediska prostornosti je Hyundai ix35 zhruba průměrem třídy. Kvůli panoramatickému střešnímu oknu týdeník Ekonom postrádal pár centimetrů nad hlavou řidiče. Příliš prostoru není ani na zadních sedadlech, kde je problém hlavně před koleny a znovu i nad hlavou. Kufr nicméně nabídne objem 465 litrů a po sklopení až 1436 litrů. To je v dané kategorii dobrá hodnota a měla by na běžné cestování bohatě stačit.

 

Ekonom testoval Hyundai ix35 poháněný nejsilnějším turbodieselem z nabídky. Dvoulitrová jednotka CRDi má výkon 184 koní. V případě zkoušeného vozu byla navíc spárovaná se šestistupňovým automatem. V nízkých otáčkách charakterizuje chod motoru trochu zvýšená hlučnost, jeho běh se ale ve vyšších otáčkách uhlazuje. Je nutné také počítat s tím, že vyšší zátah přichází v 1800 otáčkách za minutu, kdy se ke slovu dostává maximum točivého momentu s hodnotou 392 Nm.

 

Auto je vybavené pohonem všech kol, proto není problém takovou sílu snadno ukočírovat. Hyundai ix35 by s tímto motorem mohl být i živější nebýt automatu, který řadí spíše laxně. Automat se projevuje negativně i na spotřebě. Během týdenního testu palubní počítač hlásil 8,8 litru nafty na 100 km. V případě manuální převodovky, která má také šest stupňů, by byly určitě výsledky lepší. Automat tak lze doporučit spíše do města, kde je s ním jízda pohodlnější.

 

Právě komfortní cestování je hlavní doménou testovaného modelu. Odpovídá tomu i naladění podvozku, který zvládá poměrně s přehledem tlumit nerovnosti českých rozbitých silnic. To se sice projevuje následnými výraznějšími náklony do zatáček, ovládat auto ale není obtížné nebo dokonce nebezpečné. Jen větší příčná nerovnost by mohla lehce rozhodit jinak stabilní vůz. Dobrou zprávou pak je, že se zlepšila i stabilita ve vyšších rychlostech a odolnost proti nárazům větru při cestování po dálnici. Motor má navíc dostatek síly, aby i nad limit poskytl dost akcelerace třeba pro předjíždění. Nad 160 km/h už ale jeho ambice logicky vadnou.

 

Facelift přinesl do ix35 systém, který se už objevil i v některých jiných modelech Hyundai. Jde o posilovač řízení, jenž je nastavitelný ve třech stupních Comfort, Normal a Sport. V reálu jde ovšem jen o postupné tuhnutí volantu v ruce, přičemž přesnost ovládání vozu se nikterak nezvyšuje.

 

Proto je lepší nechat posilovač v normálním režimu. Stejně tak se od ix35 nedá očekávat, že ačkoli je vybaven pohonem všech kol, bude mít větší ambice mimo zpevněné komunikace. Systém 4x4 je řešen elektromagnetickou mezinápravovou spojkou, což umožňuje rozdělení točivého momentu mezi nápravy podle aktuální potřeby. Při sjíždění kopců pak může pomoci elektronický asistent. Vzhledem k nižší světlé výšce se ovšem s autem lze vypravit maximálně tak na polní cesty.

 

Nový modelový ročník Hyundai ix35 se v testu předvedl v dobrém světle. Spolu s vysokou výbavou, automatickou převodovkou a silným motorem ovšem přichází i vyšší cena. Testovaný model vyšel na téměř 700 tisíc korun. Je ovšem fakt, že obdobně vybavená konkurence stojí ještě více.

 

Tabulka technických parametrů


Hyundai ix35 2.0 CRDi AT

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1995 ccm
Výkon: 135 kW (184 k)
Toč. moment: 383 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Max. rychlost: 195 km/h
Komb. spotřeba: 6,9 l/100 km
Rozměry: 4410 x 1820 x 1655 mm
Cena: 689 990 korun včetně DPH

Komfortní cestování je hlavní doménou testovaného modelu ix35.

Facelift Hyundai ix35 přinesl jen drobné změny. Nové jsou například světlomety orámované diodami.

Hyundai používá v interiéru spíše tvrdé plasty. Jsou ale bezproblémové.

Dotykový displej má povedenou grafiku i rychlou odezvu. Mluví samozřejmě česky.

Tlačítkem Lock lze zajistit stálý pohon všech kol.

Automat působí obstarožním dojmem. Má otevřenou kulisu a řadí laxně.

Testovaný turbodiesel předčí svou sílou konkurenci.

Příplatková panoramatická střecha se bude líbit dětem.

Foto: Hyundai

Související