Manažeři už dlouho sní o práci odkudkoli a kdykoli. Asi před deseti lety se tento sen začal stávat realitou. Mobilní sítě dosahovaly rychlosti stovek kilobitů za sekundu, ale komplikované připojení k firemní síti "na dálku" a málo výkonné notebooky vedly k tomu, že bylo často pořád ještě rychlejší sednout do auta a dojet do kanceláře. Navíc IT oddělení nevidělo rádo přístup k interním serverům zvenčí, protože to znamenalo další investice do zabezpečení.

 

Dnes je už práce odkudkoli a kdykoli samozřejmostí pro každou firmu, která si ji přeje. Velká část serverové infrastruktury se běžně nachází v cloudu, který je přístupný prakticky ze všech koutů světa. Nejste závislí na technickém zařízení, místě ani čase. Firemní dokumenty, poštu, komunikační nástroje - to vše máme dostupné i přes webový prohlížeč, takže z libovolného počítače, tabletu či chytrého telefonu.

 

Jenže práci odkudkoli a kdykoli lze vnímat i jinak. Když pracujete 14 hodin denně a z toho šest u televize, neznamená to, že toho uděláte více. V průzkumu provedeném ve Spojených státech společností Microsoft 27 procent dotázaných uvedlo, že pracovalo během večeře, 44 procent při sledování televize, 20 procent při sledování sportovního utkání svého dítěte a 27 procent dokonce v posteli. Je zřejmé, že v tuto dobu se můžete maximálně soustředit na krátkou odpověď na e-mail, ale rozhodně nemůžete efektivně vynaložit čas třeba na procesní analýzu.

 

Práce odkudkoli a kdykoli, kterou současné technologie umožňují, by nikdy neměla sklouznout k tomu, že budete pozornost dělit mezi zákazníka a televizi, manželku anebo děti. Pak totiž neděláte pořádně ani jedno, a to, co by mohlo být hotové za pár minut, vám zabere hodinu. Současné technologie nám dávají možnosti, které se musíme naučit správně využívat.

 

Robert Paskovský
generální ředitel technologické společnosti WBI Systems

Související