První verze Sportu stála na technice Land Roveru Discovery, šlo tak spíše o luxusněji pojaté SUV do města a do přírody. Novinka ale naopak navazuje na Range Rover, což je patrné i na designu vozu. Najdeme zde řadu obdobných prvků, třeba zajímavý tvar čelních světel tvořených z LED. Sport samozřejmě není subtilním vozem, vynahrazuje to velikostí prostoru pro posádku i zavazadla. Za elektricky vyklápěné páté dveře se vejde 748 litrů nákladu.

 

Moderní prvky mají v kabině vozu navrch, což podtrhuje displej, který pouze simuluje otáčkoměr a rychloměr v přístrojovém štítu. Pochvalu si ale rozhodně nezaslouží odbytý multimediální systém. Srovnáme-li jeho dotykovou obrazovku s pomalou odezvou a hrubou grafiku s německou konkurencí, zaostává. Je to škoda, protože jinak je kabina Sportu až na tuto pihu na kráse dokonalou kombinací luxusu a moderny.

 

Ekonom testoval Range v motorizaci SDV6. Název značí silnější variantu vznětového šestiválce, který z třílitrového objemu zvládá posílat na všechna čtyři kola 292 koní výkonu a rovných 600 Nm točivého momentu. Pomáhá mu v tom svižná osmistupňová automatická převodovka od firmy ZF. Na rozdíl od velkého Range Roveru se ovládá místo otočného voliče pákou, což umožňuje řadit i manuálně. Přestože Sport díky hliníku shodil, stále to není žádný drobeček. Týdenní zkušenost ale ukazuje, že motor stačí na dobrou dynamiku 2,1 tuny těžkého vozu a přitom není ani přehnaně žíznivý. Spotřeba: 9,3 litru nafty na 100 kilometrů.

 

Sport přitom dokáže sprintovat po dálnici a překvapivě se vrhnout také na okresky. Řízení je oproti předešlé generaci mnohem přímější. O něco tužší podvozek drží stabilitu i v extrémních podmínkách. Ostrá jízda přitom není jediným trumfem Range Roveru. Nabízí navíc nejen výškově nastavitelný vzduchový podvozek ve třech polohách, ale i propracovaný systém Terrain Response 2. Ten zvládne sám rozpoznat, po jakém povrchu se auto právě pohybuje, a podle toho nastavit chování pohonu všech kol, ESP, uzávěru diferenciálu nebo další důležité prvky. Sport je vybaven také redukční převodovkou. A fakt, že ho složitý terén jen tak nezastaví, podtrhuje i nový užitečný systém - pokud se auto brodí, dokáže vypočítat hladinu vody a varovat v případě, že se blíží kritická hloubka. Range Rover Sport je tedy všeuměl, který spojuje svět luxusu, rychlé jízdy i off-roadu dohromady.

 

Tabulka technických parametrů
Range Rover Sport SDV6

Motor: vznětový šestiválec
Objem: 2993 ccm
Výkon: 292 koní
Toč. moment: 600 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 7,2 s
Max. rychlost: 222 km/h
Komb. spotřeba: 7,4 l/100 km
Převodovka: 8stupňová, automatická
Rozměry: 4850 x 1854 x 2073 mm
Cena: 2 205 750 korun včetně DPH

O něco tužší podvozek Range Roveru Sport drží stabilitu i v extrémních podmínkách.

Sport je nyní příbuzný s velkým Range Roverem. Poznávacím znamením jsou výrazné světlomety s technologií LED.

Palubní deska má moderní čisté tvary. Zdobí ji kůže a hliník.

Páka automatické převodovky umožňuje řadit i manuálně pohybem vpřed a vzad.

Do vozu se dá koupit i třetí řada sedadel pro děti.

Foto: Range Rover

Související