Vnějšími tvary navazuje nová verze SUV od Hondy na tu předchozí. Na první pohled působí dost mohutně. Ta tam je štíhlost prvních generací. Zepředu vůz ihned upoutá poměrně rozměrnými světlomety. Jejich součástí jsou také světla pro denní svícení typu LED. Tato vymoženost nebývala ještě nedávno u japonských vozů vždy samozřejmostí.

 

Testované CR-V bylo ve druhém stupni výbavy Comfort. Ta je v základu poměrně bohatá a zahrnuje třeba elektrické ovládání všech oken, duální samočinnou klimatizaci či elektricky stavitelnou bederní opěrku řidičova sedadla. Jak známo, u Hondy se na příplatky moc nehraje. V našem případě byl navíc zimní paket za 9000 korun. Jeho součástí jsou nejen dvoustupňově vyhřívaná přední sedadla, ale i ostřikovače světlometů a také snímač hladiny náplně ostřikovačů.

 

Interiér testovaného vozu byl ovšem mimořádně útulný. Na tom se jistě podílela vysoce komfortní sedadla, jejichž světlé čalounění je sice efektní, ale s praktičností je lehce na štíru.

 

Nová 1.6 i-DTEC s technologií Earth Dreams má za úkol nalézt rovnováhu mezi ekologií a dynamikou. Svůj debut si odbyla na jaře v menším Civiku. Vyráběna je v anglickém Swindonu výhradně pro evropský trh. Podobně jako větší 2.2 i-DTEC sází na hliníkový blok válců. Přenos síly je řešen přes novou šestistupňovou převodovku. Exaktní řazení a Honda tvoří již řadu let takřka synonymum. Bohužel v tomto případě není toto označení zcela namístě. Zařadit "jedničku" i při jen velice malém pohybu vozidla vpřed vyžadovalo značnou sílu.

Malý objem motoru v kombinaci s relativně těžkým vozem přinášel občas poněkud toporné rozjezdy, což se s velkou 2.2 nestává. Celkový akustický projev byl nicméně vynikající. Motor je velice tichý i při vyšších dálničních rychlostech, a to navzdory spíše kratšímu zpřevodování. Na šestý stupeň tak točí ve 130 km/h 2500 otáček za minutu.

 

K úsporné jízdě vybízela funkce ECO symbolizovaná kontrolkou "zelený čtyřlístek". Pokud řidič jede úsporně, svítí kolem rychloměru dvojice zelených pásů. Stačí ale přidat výrazně více plynu, a hned zhasnou. Vzhledem k pohonu výhradně předních kol je toto CR-V předurčeno k jízdám po silnici, ne v terénu. Jízdní projev je mimořádně komfortní, což nezbývá než ocenit. Jako celek je CR-V povedeným SUV a s novou 1.6 i-DTEC má šanci přilákat ke značce ty, pro které byl zatím silnější model nedostupný.

Tabulka technických parametrů
Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1597 ccm
Výkon: 88 kW (120 k)
Toč. moment: 300 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 11,2 s
Max. rychlost: 182 km/h
Komb. spotřeba: 4,5 l/100 km
Rozměry: 4570 x 1820 x 1685 mm
Objem kufru: 589/1669 l
Cena: 599 000 Kč

Honda CR-V s úsporným dieselem je předurčena k jízdám po silnici, ne v terénu.

Hondě úsporný diesel dosud chyběl. Je ale nutné smířit se pouze s pohonem předních kol. Auto má nicméně pohledný design.

Palubní desku tvoří převážně tvrdé plasty, jsou však kvalitní.

Rychloměr má v sobě vložený displej palubního počítače.

Tlačítko ECO aktivuje kontrolu úsporné jízdy.

Sedadla jsou pohodlná, světlé čalounění ale není praktické.

Foto: Jan Markovič

Související