Nakladatelství Fraus proniká s aplikací pro výuku angličtiny Language Chapters do zahraničí. Chce se dostat mimo jiné na čínský trh. „Výrazně tam narůstají počty mobilních zařízení. Číňané navíc kladou velký důraz na vzdělávání,“ vysvětluje Jiří Fraus, zakladatel a jednatel nakladatelství, proč se chtějí soustředit právě na tuto zemi.

 

Expanzivní plány firmy jsou však rozsáhlejší, aplikaci připravili i pro další jazykové mutace - pro němčinu, francouzštinu, italštinu, španělštinu nebo holandštinu. „Její vývoj nás stál asi tři miliony korun,“ říká pro týdeník Ekonom Jiří Fraus.

 

Aplikaci lze zatím stáhnout v App Storu do iPadů a iPhonů. Firma chystá i verzi pro Windows a také ruskou mutaci. Ve fázi programování je další desítka aplikací, které mají potenciál uplatnit se v zahraničí.

 

Kromě toho začíná firma Fraus cizině nabízet software pro elektronické učebnice. Zahraniční nakladatelé do něj mohou vkládat svůj vzdělávací obsah, ať už stávající nebo nově vytvořený. „Náš software lze používat ve všech elektronických zařízeních bez ohledu na operační systém. Navíc ho umíme upravit podle potřeb konkrétního zákazníka,“ popisuje jeho výhody Jiří Fraus.

 

První zájemci o spolupráci se mu už ozvali ze Srbska a Ruska. Expanzi má na starosti nově založená dceřiná společnost Fraus Media. „Potřebovali jsme název, který bude srozumitelný v cizině. A slovo nakladatelství moc jasné není,“ míní Fraus. Navíc měl pocit, že bude lepší z firmy s obratem přes 100 miliónů korun zaměstnávající zhruba 80 lidí vydělit menší flexibilní tým, který se bude chovat jako start-up. Ročně chce firma do vzdělávacích aplikací a projektu elektronických interaktivních knih investovat osm až deset milionů korun.

 

Nakladatelství Fraus je lídr trhu českých tištěných učebnic a průkopník v zavádění učebnic elektronických. V Česku používá elektronické učebnice od Frause polovina základních škol. Na trhu tištěných učebnic má Nakladatelství Fraus zhruba 35procentní podíl. „Ale přesně to lze těžko vyčíslit. Třeba v angličtině zatím vládnou zahraniční nakladatelství. V případě učebnic češtiny naopak zase držíme asi 70 procent trhu,“ říká Jiří Fraus.