Zpráva je to stará už skoro dva týdny, jak potvrzuje twitterový účet soutěže, ale pořád je to velký úspěch. Už kvůli drtivé konkurenci německých pivovarů, pro něž jsou tato piva mnohem typičtější.

 

 

Pivo ale není jediná pochutina, která ve světě propaguje Česko. Reklamu nám dělají i ko-LAH-chee, tedy koláče. Na text věnovaný právě jim a také české komunitě, která se před dvěma sty lety začala usazovat v Texasu, upozornil twitter české ambasády ve Washingtonu.

 

Kromě piva a koláčů se o Česku ve světě psalo zejména díky (či spíše kvůli) dvěma českým prezidentům. Ten bývalý zaujal (jak si jistě předem dobře spočítal) svou výzvou k opuštění Evropské unie, do níž ještě jako premiér celkem nedávno posílal přihlášku.

 

 

A současný prezident Zeman zase bodoval svým výletem do Izraele.

 

Nápad na „přejmenování“ na Czechii je z hlediska mezinárodní politiky zcela marginální. Mnohem víc zaujal nápad na přestěhování české ambasády z Tel Avivu do Jeruzaléma. Takto například reagovalo na twitteru „vyjednávací oddělení“ Organizace pro osvobození Palestiny: „Irikát českému prezidentovi Zemanovi: vyzýváme vás, abyste stál na správné straně historie a nepokoušel se legitimizovat porušování mezinárodního práva.“

 

Dlužno podotknout, že od svého nápadu začal couvat i sám Zeman. No a čím že to v pozornosti médií v posledních dnech bodovala první hradní slečna? Tím se zde s dovolením zaobírat nebudeme. Je to ostatně celkem její věc.

 

Související