Internetové obchody budou muset od příštího roku poučovat své zákazníky o tom, kdo platí náklady spojené s vracením nakoupených věcí. Vyžaduje to nový občanský zákoník, podle kterého by se mělo od ledna začít postupovat. Vrátit zboží je možné v obecné rovině bez uvedení důvodů do čtrnácti dnů.
Jak upozorňuje advokát Petr Dobeš z kanceláře TaylorWessing enwc advokáti, dosud se neřešilo, kdo má poštovné při takovýchto případech zaplatit. "Pokud obchod nebude spotřebitele varovat, že s vracením zboží jsou spojeny velké náklady nebo že je musí třeba někam dovézt, nemůže po něm tyto náklady chtít," varuje Petr Dobeš.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 30 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111